Geneza rozwoju e-commerce
Niniejszy serwis poświęcony został w całości tematyce szeroko rozumianych usług. Warto wspomnieć, że wyszczególnia się ich bardzo bogaty zakres, jednakże nie zapominajmy o tym, że e-commerce to jedna z najciekawszych obecnie form, która wyróżnia się zwłaszcza wygodą. Jak żadna inna, odznacza się przede wszystkim systematyką odwiedzin popularnych sklepów, bo do tego, żeby wybrać się na wirtualne zakupy nie trzeba się szykować tak, jak ma to miejsce w trakcie odwiedzania sklepów standardowych, stacjonarnych.
Nie zapominajmy jednakże i o tym, że występuje wiele rozmaitych, bardzo popularnych dziś form handlu elektronicznego. Nie mówimy w tym przypadku wyłącznie o sklepach działających w sieci, czy też stacjonarnie plus dodatkowo w sieci.
Równie powszechne okazują się także portale aukcyjne. Do tego, warto wymienić również kwestię serwisów ogłoszeniowych oraz rozlicznych, coraz częściej powstających serwisów o charakterze platform przetargowych oraz platform transakcyjnych. Generalnie, jeśli chodzi o samo pojęcie e-commerce, które aktualnie jest tak bardzo powszechnym terminem stworzone zostało w roku 1997. Warto także dodać, że pojęcie to wprowadzone zostało przez IBM.
Co do genezy e-commerce, to w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia, przez drogę elektroniczną, następował przekaz informacji oparty zwłaszcza na systemie elektronicznej wymiany danych. Biorąc dosłownie z języka angielskiego, mowa o Electronic Data Interchange czyli EDI. To dało podwaliny rozwoju współczesnego handlu elektronicznego.
Autor artykułu: