Jako e-commerce rozumie się obecnie jedną z najpowszechniejszych gałęzi rozwoju usług, czyli sektora gospodarki jaką okazuje się handel elektroniczny. Jak on się rozwijał i co sprawiło, że konsumenci zdecydowanie częściej w dzisiejszych czasach sięgają po usługi w tej nowoczesnej postaci a nie wizyty w sklepach stacjonarnych? Dowiesz się wszystkiego, kiedy zgłębisz dalsze akapity naszego wirtualnego poradnika. Czas start. Zapraszamy do wnikliwej lektury wszystkich zainteresowanych genezą powstania e-commerce, czyli handlu realizowanego online.
Jako pierwsze formy handlu online uznaje się zwłaszcza pierwotne uproszczenia zakładające wykonywanie zakupów przez Internet. Śmiało można stwierdzić, że pierwsze tego rodzaju zakupy w nowoczesnym jak na owe czasy wymiarze zrealizowane zostały na terenie Wielkiej Brytanii, a miało to miejsce w roku 1979.

Warto dodać, że wykonał transakcję oraz zakupy online Michael Aldrich. Zaledwie rok później tę metodę realizowania transakcji kupno-sprzedaż wykonywał praktycznie każdy w Anglii, zwłaszcza ci, którzy mocno się wówczas tam liczyli oraz wywierali duży wpływ na kształtowanie usług na skalę globalną. Mowa na przykład o takich gigantach jak koncerny Nissan, czy Peugeot bądź Ford. Do tego, nie zapominajmy, że wystarczyła dekada czyli do roku 1990 po to, żeby powstało ERP, czyli dodatkowy system związany z planowaniem oraz organizowaniem online zasobów i działań realizowanych przez podmioty przedsiębiorcze, co miało przybliżać do pracy online, ale też wprowadzać istotne wygody, uproszczenia i ułatwienia. Musimy pamiętać jednocześnie o tym, że w 2000 roku działaniem w sieci w postaci e-commerce zarażona została większość Europy oraz amerykańskie podmioty. W naszym kraju natomiast pierwszy sklep działający stricte w sieci stworzony został w roku 1997.
Autor artykułu:

Kategorie: Blog